Thursday, November 29, 2012

Disebalik lagu Rozana

Assalamualaikum n selamat malam ye...
hari ni ape kes tah nk share skit Kisah Benar.. nk kate seram tu boleh la jugak..
ape pun, baca lah.. sila2 , jgn malu2

diceritakan oleh cikgu aku mase darjah 5
keadaan SMK Bandar Tasik Puteri (tumpang sekolah sbb sekolah aku penuh)
yg kilat sambung menyambung
--------start------------
cikgu aku ade kawan nama Rozana..
Rozana ni ade masalah family.. cerai berai, pastu dia tertekan sbb x de duit utk study kat U
pastu Rozana ni bunuh diri,
mayat nya ditemui dlm lombong apabila kasut nya menjadi petunjuk yg berada di tebing lombong
ckgu aku tgk mayatnya diangkat..
dah 5 hari hilang hilang, keadaan mayat tuh bau dah busuk n biru...
muka Rozana tu mcm dah hancur skit, hidung sudah tiada (kalu x silap aku)
tau je la org bunuh diri, roh x tenteram
beberapa minggu slps itu
bnyk kes rasuk n histeria... first time kene kat U tuh kot kalu x silap..
Rozana ni jenis pandai buat puisi...
so, org yg dirasuk ni, semua jenis cari pen n kertas
tulis ayat2 penyesalan
so, ckgu aku dah dpt cam...yg  merasuk tu mesti roh Rozana
ckgu aku terus pegang org yg kene rasuk tuh...
n berkata ' kenapa kau buat mcm nih?? kau dah terlanjur Roz'
roh tu pun jawab, (nama ckgu tu aku dah x ingat, so ni nama samaran) Haslinda, tolong aku
{kat puisi2 yg Rozana tu tulis}
 antara yg dia tulis  "bunuh diri tu bukan jalan penyelesaian, tp jalan ke lembah ksengsaraan"
.. lebih kurang mcm tu
-----sambung----
Haslinda, tolong aku
... (dgn serak suara hantu). maafkan segala dosa2 aku....
ckp kat parents aku yg aku sygkan dorang
[sempat bhai] mengucap lagi tuh...
dia mengucap, tp sangkut2.. ckgu aku tolong mcm mane pun x dpt
pstu ade ustaz dtg... ustaz tu halau roh Rozana,
sbb kesian bdak yg kene rasuk tu tersiksa...
pastu x de dah kes rasuk..
semua kembali tenang..
tp, sebulan kemudian, lagu Rozana nyanyian Amy Search pun keluar
die pnye lirik psl tuh ke?

ntah la.. aku pun x dgr lagi lagu tuh
x kot.. cume pelik la, pesal nama dia..
ckgu aku terus tutup radio bile dgr lagu tuh...

yes.. pastu ade dgr cite dari student lain yg ckp ade nmpk kelibat Rozana bermain2 kat lombong tuh
baru lah boleh THE END

time ckgu aku cite.. ckgu aku bnyk kali stop, sbb kat belakang kelas aku bnyk krtas terbang... mcm pelik sajer.. kitorang x dgr pape pun

----------wei, dah abis laa-------
sorry la, aku malas nk buat ayat cantik2, aku bukan novelis seram...just nak share "KISAH BENAR"

No comments:

Post a Comment